Artikelen

Johan Cruijff ArenA is met megabatterij nu ook stroomleverancier

Eind vorige maand kreeg de Johan Cruijff ArenA de beschikking over het grootste opslagsysteem van gebruikte accu's in Europa, waardoor het stadion de opgewekte zonne-energie van de panelen op het dak kan opslaan.

Toptennissers klagen over willekeurig controlebeleid dopinginstanties

Komend weekend strijden de kwartfinales van het WK voetbal, de start van de Tour de France en Wimbledon om de aandacht van de sportfans. Het trio evenementen zucht toch ook weer onder het juk van de doping, al is dat bij de één wat meer dan bij de ander.

Berend Rubingh: "Het vraagt te verenigen om verenigingen te helpen"

Drie dagen nadat de inkt van de handtekeningen onder het eerste Nationale Sportakkoord was opgedroogd, werden tijdens de Werkconferentie 'de Kracht van Verenigen' de eerste stappen gezet in het uitwerken van de ambities voor sportverenigingen.

Nevobo brengt gezondere sportkantine naar breed publiek tijdens Volley 2018

Gezondere voeding krijgt steeds meer aandacht in sportkantines. Toch zien veel bonden nog een uitdaging in het inspireren van verenigingen op dit thema. Volleybalbond Nevobo werkt daarom samen met Team:Fit, dat sportclubs via persoonlijke coaches helpt een gezonder aanbod toe te voegen in de sportkantine. Om meer clubs te enthousiasmeren voor een gezondere kantine, draagt de Nevobo het belang van een gezondere keuze overal uit: bij de personeelsdag, bij nationale toernooien en tijdens het grotere Volley 2018 deze zomer.

"Maak investeren in sport aantrekkelijker voor het bedrijfsleven"

Het sportakkoord, dat morgen wordt getekend, blaakt van de ambitie om Nederland sportiever te maken. Maar de rol van het bedrijfsleven daarin is nog onduidelijk. Sport & Strategie neemt daarom in een serie interviews met ondernemers en andere experts een voorschot op de kansen voor het bedrijfsleven. In aflevering 1 Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double. Hij ziet het sportakkoord als een kans om sport als 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' te verankeren.

"Mijn doel is negen jaar voorzitter van de Atletiekunie te zijn"

Ik heb altijd gezegd dat ik na het wethouderschap graag iets in de sport, zorg of stedelijke ontwikkeling zou willen doen. In de sport heb ik nu drie functies: ik ben voorzitter van de Atletiekunie, lid van het Topteam Sport, dat in sturing geeft aan sportinnovatie, en zit in het bestuur van de Yvonne van Gennip Foundation.

Sport, kunst en propaganda in het Derde Rijk

In de Duitse stad Bochum loopt op dit moment een tentoonstelling met als titel: ‘Artige Kunst’ (gewillige, gehoorzame kunst). Het is kunst die paste bij de cultuurpolitiek van het nationaalsocialisme van Adolf Hitler. In 1937 werd deze kunst getoond tijdens de eerste Grossen Deutschen Kunstausstellung (GDK) in München. De Führer hield een toespraak waarin hij zijn ideeën over kunst in het Derde Rijk uiteenzette. Een dag later opende elders in de stad een tentoonstelling over kunst die door de nazi’s werd verafschuwd. Die kunst werd ‘Entartete Kunst’ genoemd. Er waren werken te zien van onder andere Marc Chagall, Max Beckman, Max Ernst en Otto Dix.

"Denken in exclusiviteit is achterhaald, ouderwets en onnodig"

Het sponsormodel van NOC*NSF gaat op de schop. Op 31 december lopen de contracten met de huidige Partners in Sport (De Lotto, EY, Rabobank, Randstad, Volkswagen en Zilveren Kruis), mediapartners en suppliers af. Vanaf die datum wil NOC*NSF nieuwe en bestaande sponsors verenigen onder de banier van TeamNL. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Het blijkt niet eenvoudig te zijn om de sportieve en commerciële wensen van NOC*NSF en de bonden (en van individuele atleten!) met elkaar te verenigen, en ook nog eens af te stemmen op de commerciële wensen van het bedrijfsleven. Tijd voor een debat: Is er commerciële toekomst voor TeamNL? Wat zijn de angels en klemmen en hoe kunnen die onschadelijk worden gemaakt? In aflevering 7: Chris Woerts

"Laat bonden in hun waarde en maak ze deelgenoot"

Het sponsormodel van NOC*NSF gaat op de schop. Op 31 december lopen de contracten met de huidige Partners in Sport (De Lotto, EY, Rabobank, Randstad, Volkswagen en Zilveren Kruis), mediapartners en suppliers af. Vanaf die datum wil NOC*NSF nieuwe en bestaande sponsors verenigen onder de banier van TeamNL. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Het blijkt niet eenvoudig te zijn om de sportieve en commerciële wensen van NOC*NSF en de bonden (en van individuele atleten!) met elkaar te verenigen, en ook nog eens af te stemmen op de commerciële wensen van het bedrijfsleven. Tijd voor een debat: Is er commerciële toekomst voor TeamNL? Wat zijn de angels en klemmen en hoe kunnen die onschadelijk worden gemaakt? In aflevering 6: Frank van den Wall Bake (Van den Wall Bake Consult)

"Kan TeamNL ook de toppers binden?"

Het sponsormodel van NOC*NSF gaat op de schop. Op 31 december lopen de contracten met de huidige Partners in Sport (De Lotto, EY, Rabobank, Randstad, Volkswagen en Zilveren Kruis), mediapartners en suppliers af. Vanaf die datum wil NOC*NSF nieuwe en bestaande sponsors verenigen onder de banier van TeamNL. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Het blijkt niet eenvoudig te zijn om de sportieve en commerciële wensen van NOC*NSF en de bonden (en van individuele atleten!) met elkaar te verenigen, en ook nog eens af te stemmen op de commerciële wensen van het bedrijfsleven. Tijd voor een debat: Is er commerciële toekomst voor TeamNL? Wat zijn de angels en klemmen en hoe kunnen die onschadelijk worden gemaakt? In aflevering 5: Jaap Stalenburg (journalist/mediastrateeg).

"Draagvlak vanuit de sport is broos"

Het sponsormodel van NOC*NSF gaat op de schop. Op 31 december lopen de contracten met de huidige Partners in Sport (De Lotto, EY, Rabobank, Randstad, Volkswagen en Zilveren Kruis), mediapartners en suppliers af. Vanaf die datum wil NOC*NSF nieuwe en bestaande sponsors verenigen onder de banier van TeamNL. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Het blijkt niet eenvoudig te zijn om de sportieve en commerciële wensen van NOC*NSF en de bonden (en van individuele atleten!) met elkaar te verenigen, en ook nog eens af te stemmen op de commerciële wensen van het bedrijfsleven. Tijd voor een debat: Is er commerciële toekomst voor TeamNL? Wat zijn de angels en klemmen en hoe kunnen die onschadelijk worden gemaakt? In aflevering 4: Erik Ruts (Sponsorbrein).

"Propositie accentueert monopoliepositie NOC*NSF"

Het sponsormodel van NOC*NSF gaat op de schop. Op 31 december lopen de contracten met de huidige Partners in Sport (De Lotto, EY, Rabobank, Randstad, Volkswagen en Zilveren Kruis), mediapartners en suppliers af. Vanaf die datum wil NOC*NSF nieuwe en bestaande sponsors verenigen onder de banier van TeamNL. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Het blijkt niet eenvoudig te zijn om de sportieve en commerciële wensen van NOC*NSF en de bonden (en van individuele atleten!) met elkaar te verenigen, en ook nog eens af te stemmen op de commerciële wensen van het bedrijfsleven. Tijd voor een debat: Is er commerciële toekomst voor TeamNL? Wat zijn de angels en klemmen en hoe kunnen die onschadelijk worden gemaakt? In aflevering 3: Ad Maatjens (Sponsorreport).

"Model staat of valt met plan rechtenverdeling"

Het sponsormodel van NOC*NSF gaat op de schop. Op 31 december lopen de contracten met de huidige Partners in Sport (De Lotto, EY, Rabobank, Randstad, Volkswagen en Zilveren Kruis), mediapartners en suppliers af. Vanaf die datum wil NOC*NSF nieuwe en bestaande sponsors verenigen onder de banier van TeamNL. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Het blijkt niet eenvoudig te zijn om de sportieve en commerciële wensen van NOC*NSF en de bonden (en van individuele atleten!) met elkaar te verenigen, en ook nog eens af te stemmen op de commerciële wensen van het bedrijfsleven. Tijd voor een debat: Is er commerciële toekomst voor TeamNL? Wat zijn de angels en klemmen en hoe kunnen die onschadelijk worden gemaakt? In aflevering 2: Eric Kersten (The Organizing Connection)

"Voorportaal tot commerciële afsplitsing alle topsport?"

Het sponsormodel van NOC*NSF gaat op de schop. Op 31 december lopen de contracten met de huidige Partners in Sport (De Lotto, EY, Rabobank, Randstad, Volkswagen en Zilveren Kruis), mediapartners en suppliers af. Vanaf die datum wil NOC*NSF nieuwe en bestaande sponsors verenigen onder de banier van TeamNL. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Het blijkt niet eenvoudig te zijn om de sportieve en commerciële wensen van NOC*NSF en de bonden (en van individuele atleten!) met elkaar te verenigen, en ook nog eens af te stemmen op de commerciële wensen van het bedrijfsleven. Tijd voor een debat: Is er commerciële toekomst voor TeamNL? Wat zijn de angels en klemmen en hoe kunnen die onschadelijk worden gemaakt? In aflevering 1: Hans Willem Dicke (SportVibes).